Iskä


Joo, mä tiedän, 

mulla on sama tapa pitää päätä kenossa.
Sormissa on samanmuotoiset kynnet

ja tukka kasvaa pyörteellä takaraivolla.
 

Kyllä mä näen, että meidän lenkkarit

kuluu samalla tavalla ulkoreunoilta
ja meillä on sama ilme, kun suututaan.

Joskus se kaikki ärsytti,

nyt ne on muistoja minussa sinusta,
merkki siitä, että kerran sinä olit

ja merkki siitä, mistä minä tulen.
 

Ennen luulin, että vain sinä olet vihainen,

kun herätetään kesken unien.
Olin väärässä, olen samanlainen.

Ihmettelin, mikset kestä maailman ääniä.

Enää en ihmettele,
älkää puhuko minulle ennen aamupalaa!
 

Vitsailin, että meillä on tukat samaa mallia.

Sinä nousit, katsoit peiliin ja tokaisit:
Ai, oletkos sinä näin komea?
 

Tulen sinusta, hyvässä ja pahassa.

Oli hetkiä, hyviä ja huonompia.
Nyt ne on menneitä, yhtä kaikki.
 

Niin kuin on isät, niin kasvaa tyttäret.

Älä sure, me (Akat perkele!)
hoidetaan ihan hyvin asiat

ja elämä jatkuu meissä ja meistä.
 

Ole huoleti, ota onki olalle,

astu ruohikkoon ja viheltele,
nyt olet vapaa kulkemaan.

Hyvää matkaa, iskä!

Kommentit

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kannan metsän siemeniä sisälle

Muistin syntymäpäiväsi

Kun luovuin tarpeestani olla oikeassa